Dag 4. Van Ried naar Boer

14 augustus 2013 - Boer, Nederland

Het is heerlijk wandelweer. We smeren ons in tegen de krachtige zon maar helaas trekt deze niet in waardoor we als geesten rondlopen. De zonnecrème halen we dan ook maar weer snel van onze gezichten.

We lopen ongeveer 3,5 kilometer in 2 uren. We beginnen bij de Mienskarleane vlak voor Ried. We horen vele kikkers maar zien er geen een. In Ried zien we bij de ijsbaan enkele appelbomen met prachtige rijpe appels. We pakken voor ons zelf vier gave appels van de grond. De kinderen gooien de niet-gave appels naar de paarden die er ook heerlijk van smullen.

We komen langs een prachtig oud huis achter de kerk. Hier blijkt Roel Slofstra te wonen, een bekende Friese troubadour / schrijver.

Buiten Ried groeien de uien, aardappelen en het graan op de akkers. En in de verte zien we een boer op zijn knieën in het veld de eerste aardappels rooien. Halverwege eten onze lunch op de 'reet' van een boer.

In Boer willen we de kerk bezichtigen maar er is niemand thuis op het adres waar we de sleutel op zouden kunnen halen. We eindigen dan ook met een rondje om de kerk en het bekijken van de witte en zwarte zwanen in een aangrenzende tuin.

1. Renske:
    28 september 2013
    ook de hoogste toren is steentje voor steentje gebouwd