Dag 5 van Boer naar Franeker

28 september 2013 - Franeker, Nederland

Het is een prachtige zonnige dag. Gast van de dag is Raymond.

Vandaag kunnen we gelukkig de sleutel krijgen van de kerk van Boer, dus beginnen we met een bezichtiging van deze prachtig gerenoveerde kerk.

Rond 12:00 uur beginnen we met lopen en al snel komen we langs de pas gerooide aardappelvelden. We kunnen het niet laten om een paar achtergelaten prachtige aardappelen bij elkaar te sprokkelen (achteraf blijkt zo'n 5 kilo). Ze pasten onderin de wandelwagen. Na het broodje belandden alle aardappelen in een zak en mocht Raymond deze in zijn rugzak vervoeren. Dat de aardappelen kort geleden gerooid zijn, levert een enorm weids zicht op. Prachtig om te zien.

Björn leert dan sommige hekken dicht zijn om open gedaan te worden, en andere hekken dicht zijn om dicht te blijven.

Vanonder het viadukt (A31) lopen we zo Schalsum binnen. Een pittoresk dorpje aan de Dongjummer vaart.

Langzaam maar opgewekt lopen we Franeker binnen en eindigen we in een speeltuintje.

1. Raymond:
    28 september 2013
    Ik mocht vandaag meelopen op deze mooi zonnige nazomerdag.
    Ik heb enorm genoten van de omgeving en z'n mooie vergezichten! Mocht je ooit eens een keer willen meelopen hou dan wel in je achterhoofd dat het gelopen word op het tempo van de jongste. Ondertussen ergens stoppen om aardappels te zoeken een broodje te eten in het gras. Ik loop zeker nog eens mee ik heb ernorm genoten!!!!
  2. Marion:
    1 oktober 2013
    Zeker willen wij wel eens meelopen, we spreken eens af in het midden ;)