Dag 7.b Van Tzum naar Franeker

29 maart 2014 - Franeker, Nederland

Een prachtige zonnige dag rond 18C. Onze start is bij bakkerij De Schiffart in Tzum om een stempel en een half speltbroodje te halen. Wat een vriendelijkheid in deze bakkerij! En wat een heerlijk brood, dat vraagt om nog een halfje de volgende keer.

Vanaf de camping rennen de kinderen als dolle kalveren die zojuist voor het eerst in de wei zijn vrijgelaten. We zien speenkruid opkomen, mannetjeseenden op wacht en reigers langs de waterkant. Het is lente!

Via de Holprjip lopen we richting Hitzum. Wat spannend om daarna met jonge kinderen een provinciale weg te lopen waar je 80 mag jakkeren. Het volgende fietspad zorgt voor ons allemaal dan ook de nodige ontspanning. We zien de laatste spruitjes en boerenkool in een boerentuintje. Via een markante tuibrug, de "Hitsumer Hichte" lopen we richting spoor. We eindigen thuis met heerlijke spaghetti en rijke salade van onze huiskok.

Het geeft voldoening om na de vorige wandeling, die niet lekker liep, vandaag een goede tocht te lopen. Er leiden vele wegen naar Rome en enig doorzettingsvermogen, een kwinkslag en kijkend naar alternatieve mogelijkheden, brengt ons weer in de richting van het uiteindelijke doel; samen zijn, lekker lopen, genieten van wat op ons pad komt en Santiago de Compostela.