0 Van idee naar uitvoering

8 april 2012 - Sint Jacobiparochie, Nederland

De ideen over onze pelgrimage worden werkelijkheid. Het einddoel is Santiago de Compostella. Symbolisch wilde ik starten voor dat Björn 6 jaar zou worden. Dat is gelukt en iedereen die een stukje van de tocht mee wil lopen is van harte welkom.  Maaike wil de hele tocht ook lopen. Dus met z'n 5-en zijn we vandaag gestart aan een heerlijke wandeling van zo'n 2600 kilometer.

Maaike, Christa, Björn (5), Nynke (3) en Tessa (1, in de kinderwagen uiteraard).

Waarom naar Santiago. Ik wil de kinderen meegeven hoe je door wandelen kunt genieten van de natuur,de rust en elkaar. Dat je met het nemen van kleine stappen en door het behalen van 'kleine' doelen uieindelijk grotere doelen kunt behalen. Ik heb zolang ik me kan heugen de wens gehad naar Santiago te lopen. Voor de beleving, de contacten, de natuur en de voltooiing van een pelgrimage. Iets wat voor mij synoniem staat aan zoeken, ervaren en vinden (2 betekenissen). Iedere stap weer. Ook voor Maaike geldt dat ze de tocht altijd al heeft wel heeft willen lopen.

Misschien hebben we over 25 jaar, in 2037, ons einddoel wel bereikt. Deze reisblog is een reisverslag voor onszelf en voor geinteresseerden. Onze voorbereiding op deze tocht is minimaal maar wel enthousiast. Naast de aanschaf van goede sokken, het lezen van tips over  'wandelen' met kinderen, de aanschaf van stempelkaarten en de keuze (dankzij Gosse) voor route west over Franeker, hebben we data geprikt. In de volgende verslagen staan de bevindingen per wandeldag.

Meer informatie: